Lilou – Projekt Nowej Organizacji Procesu Dostaw i Realizacji Zamówień

W ramach projektu dostosowaliśmy istniejące procesy biznesowe klienta oraz opracowaliśmy szereg współpracujących ze sobą systemów, które wspierają nowe procesy. Jednym z elementów projektu jest konfigurator zamówienia działający na urządzeniach z systemami Andoroid i iOS, przeznaczony dla konsultantów w salonach klienta. Dzięki aplikacji wyeliminowano pomyłki powstające podczas przepisywania danych zamówienia z wersji papierowej. Klienci salonów zyskali też niecodzienną możliwość, zaprojektowania dla siebie biżuterii na urządzeniu mobilnym.

Aktualnie proces realizacji zamówienia internetowego jest w pełni zautomatyzowany. Usprawniliśmy go, modernizując ścieżkę realizacji zamówienia i wdrażając system kodów kreskowych. W rezultacie pozwoliło to firmie zaoszczędzić czas i pieniądze, skutecznie redukując przy tym ilość błędów i nieporozumień, które powstawały przy korzystaniu z pudełkowego oprogramowania. Dla usprawnienia procesu komunikacji transakcyjnej z klientami sklepu internetowego Lilou korzystamy z powiadamiania e-mail, w którym raportujemy status zamówień, wyprzedzając w ten sposób zapytania o czas realizacji.

Częstą bolączką sprzedawców e-commerce korzystających z własnych systemów prowadzenia magazynu i przetwarzania zamówień są rozbieżności między ofertą online a rzeczywistymi zasobami magazynu. To zagrożenie szczególnie dotyczy sprzedaży prowadzonej równolegle w systemie internetowym i tradycyjnym. W takiej sytuacji proces weryfikacji zaopatrzenia magazynów i manualne nanoszenie korekt w razie wykrycia niezgodności wymaga albo nieproporcjonalnych strat czasu albo jest, z uwagi na skalę transakcji, niewykonalne. Dedykowany system obsługi zamówień internetowych, zintegrowany z oprogramowaniem magazynowo-księgowym, rozwiązuje ten problem, a ponadto dostarcza zaawansowanych raportów, umożliwiających zarządowi spółki skuteczne kierowanie organizacją.